Informació

En aquest blog anirem penjant la informació i conclusions rellevants que vaguin extreient les diverses assemblees.

Fes clic sobre la clase que vulguis per veure actes, informació etc. (Tindràs que baixar una mica amb l'scroll per veure-les...)

Metodologia concreta de treball dijous 26 i divendres

Cada assemblea de clase decideix la seva metodologia de treball, encara que es proposa el marc comú de l'EEES i una metodologia:

Dijous 26 de Març

Marc comú: EEES (Espai Europeu d'Educació Superior):

Es treballa en grups de tertulia (Durada: 1h 30 minuts)

Exemples:

-Beques
-Crèdits
-Grau de cada carrera
-Anàlisis de les lleis (LOU, LUC, Declaració de Bolonya)
-Didàctica de Bolonya
...

Espai de descans (30 minuts)

Exposició/ plenari en el qual s’exposen els temes tractats i s’inicïa el debat.
Preguntes no resoltes: plasmar idees i dubtes al punt d’informació en una proposta escrita o via mail a assembleamundet@gmail.com.
(Temps de durada aproximat d’una hora)



Divendres 27 de Març

1. Citar a les 9h i a les 16h respectivament a tothom per crear l’espai de coordinació

2. Agrupació per temàtiques (graelles, punt d’informació...) 1hora 30 minuts

3. Descans 30 minuts

4. Treballar les respostes del dia anterior, elaborant un mural. 1hora

5. Assemblea pels grups de matí (12.30h) i assemblea pels grups de tarda (18.30h) (valoració professors)

dijous, 2 d’abril del 2009

Acta Plenari Matí dimecres 1 d’abril

1. Finançament - Pedagogia 4t

Paradigma pensament:
Competitivitat: fonament dins del paradigma del procés de Bolonya, equiparar Europa amb EEUU, India, és a dir, posar-se a l’alçada.

Porta en ella una manca de reflexió, el que no és competitiu és va eliminant. L’empresa no trobarà competitivitat en la Història, Filosofia per tant quedaran relegades.
Té en compte tècniques i recursos, però per respondre de manera immediata, encarat a la formació, processos llargs (diàleg, reflexió)....
Recursos són necessaris, però hi ha necessitat de fons.

Què és un pedagog/a?
Discurs de bolonya, economicisme (productivitat, competències, tècniques,etc)
Elitització que anirà succeint: formació al llarg de la vida, nivells més especialitzats millor competitivitat.
Treballs qualificats i no qualificats. Altre grau més amunt dels llicenciats, aquest concepte s’inclou dins el concepte Golden.
Professions dirigides a l’acció però no a la reflexió.
Dos models d’Universitat: tradicional (jerarquitzat, feudal, més “experts” són els que decideixen. Model actual)

És veu necessari un altre model, per aquest motiu apareix Bolonya, però no respon a les necessitats, decidit des de dalt cap a baix, partint d’interessos econòmics.

Quina Universitat realment volem?
Estat Espanyol 1,25% PIB a l’Educació (0,9 públic)
EEUU, neoliberal més percentatge privat més elevat.
Finlàndia, més pes del públic.
Això va molt lligat a que cadascú és pagui la seva educació.
Altres països tenen beques-salari.
Altre model que s’està implementant amb bolonya que són les beques-prèstec.
Amb Bolonya hi ha la incompatibilitat de treballar i estudiar, per tant disminueix una possible font d’ingressos.
2003-2005: Han reduït les beques.
Ministeri de Ciència i Innovació, el finançament augmenta un 0,3%.
Augment de beques: 0,025%.

Destacar: Hem de pagar pels nostres drets, poca prioritat dels Estats, tema de beques ridícul (estratègia de dir-ho amb número de diners), doble discurs amb bolonya (qui podrà viatjar? Beques Erasmus ridícules), tema de graus s’aconsegueix menys especialització, incrementa el preu del crèdit (hores que tu no reps docència també es paguen).

Algunes carreres que no estan dins el Pla Bolonya com Dret i Medecina.
Els països decideixen si entren o no, ja que són unes directives europees, no obligatòries.


2. Violència- Educació social 2n
Van decidir fer un acte, manifestació a l’estil franquista, no fer manifestació sinó anar caminant amb una samarreta divendres a les 10 a la plaça St. Jaume.
Van tractar que significa ser de la Junta. I el funcionament de la Universitat.

Tots/es hem rebut indiscriminadament. Disconforme amb el lema “som estudiants, no delinqüents”.


3. Propostes- 3r Educació Social
Anar al límit, trencar amb l’ infraestructura, les jornades de reflexió dins les aules continua la mateixa dinàmica de sempre.

Trencar amb tot tipus de classes, sortir de les classes, si cal també amb les jornades. Canvi pedagògic necessari, però no el que ens proposen. Aturada de classe 15 dies per l’elaboració de la transformació pedagògica.

Altres propostes:
Parlar amb profes per tal de tenir avaluació.
L’aturada de classes té un cost com ara perdre l’avaluació, enfrontaments amb els i les companyes, per tant ens hem de preguntar quin cost volem assumir?. No creu en el consens ja que rebaixa les demandes revolucionaries.


4. Homologacions- 1r Treball Social
Els crèdits de cada país actualment són diferents. Amb l’EEES, s’unifiquen els crèdits ja que hi ha l’ECTS. Però a part d’això no hi ha res més que afavoreixi la mobilitat. A més s’afegeix la dificultat que a Espanya és (4 i 1) resta d’Europa (3 i 2). No ajudes econòmiques per la mobilitat. Els crèdits pujaran de preu.

Manca d’informació, no queda explícit la privatització.

Tres tipus de beques-crèdit: Ministeri i Generalitat s’han de retornar després i no pots treballar legalment. S’ha de retornar quan acabis els estudis. Ministeri- paguen els interessos. Generalitat: són els i les pròpies estudiants que paguen els interessos.
Els bancs no són ONG, per tant qui podrà accedir a les beques-crèdit?
Si et queda assignatures que passa?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada