Informació

En aquest blog anirem penjant la informació i conclusions rellevants que vaguin extreient les diverses assemblees.

Fes clic sobre la clase que vulguis per veure actes, informació etc. (Tindràs que baixar una mica amb l'scroll per veure-les...)

Metodologia concreta de treball dijous 26 i divendres

Cada assemblea de clase decideix la seva metodologia de treball, encara que es proposa el marc comú de l'EEES i una metodologia:

Dijous 26 de Març

Marc comú: EEES (Espai Europeu d'Educació Superior):

Es treballa en grups de tertulia (Durada: 1h 30 minuts)

Exemples:

-Beques
-Crèdits
-Grau de cada carrera
-Anàlisis de les lleis (LOU, LUC, Declaració de Bolonya)
-Didàctica de Bolonya
...

Espai de descans (30 minuts)

Exposició/ plenari en el qual s’exposen els temes tractats i s’inicïa el debat.
Preguntes no resoltes: plasmar idees i dubtes al punt d’informació en una proposta escrita o via mail a assembleamundet@gmail.com.
(Temps de durada aproximat d’una hora)



Divendres 27 de Març

1. Citar a les 9h i a les 16h respectivament a tothom per crear l’espai de coordinació

2. Agrupació per temàtiques (graelles, punt d’informació...) 1hora 30 minuts

3. Descans 30 minuts

4. Treballar les respostes del dia anterior, elaborant un mural. 1hora

5. Assemblea pels grups de matí (12.30h) i assemblea pels grups de tarda (18.30h) (valoració professors)

dilluns, 30 de març del 2009

Pedagogia 4rt

Finançament
Hi ha diferents models per finançar la universitat.
Neo-liberal (ex: EEUU) més finançament privat que públic
Públic (Ex: Finlàndia) més finançament públic que privat
També ho podríem classificar com a tendències, o sigui, encara que un país ara tingui un model concret pot tendir a transformar-se més cap a un o altre model.
La observació del nostre grup de treball va ser que Bolonya pretén incrementar el % privat en el finançament de les universitat i que per tant, ens vol acostar cap al un model neo-liberal.
Introducció de les beques-prèstec.
Des de l’any 1995 a l’any 2003, el % del PIB invertit en educació ha disminuït.
Informe del Ministeri de Ciència i Innovació sobre el finançament universitari espanyol:
En 5 anys s’ha de passar de l’1,2% del PIB invertit en educació a una inversió d’un 1,5%. (una diferència del 0,3%)
Aquesta ampliació suposa 2.733 €, dels quals un 20% serà finançament privat i un 80% finançament públic. Pregunta: Quins eren els percentatges anteriors?
L’ampliació del PIB en matèria de beques i ajudes a l’estudi serà d’un 0,025%.
Es desprèn de la fonamentació teòrica de l’informe, dels seus objectius, que és necessària una universitat rentable, i per tant, els temes i aspectes socials que no ho siguin s’abandonen i la universitat no els inclou.
Una de les conclusions és que en faltaria molt més d’investigació i treball per a profunditzar en aquests aspectes i d’altres que encara no hem vist.
Documents consultats i per consultar:
Informe Bricall
Informe OCDE
Informe Ministeri Ciència i Innovació

Grup de treball de 4t de Pedagogia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada